Obývák namísto kanceláře

Zažili jsme to asi všichni: budík nekompromisně oznamuje další pracovní den a my se už od pondělní snídaně nemůžeme dočkat víkendu. Možná se cítíme jako křeček v kolečku, který v sobě musí najít dostatek energie, přestože už nějakou dobu sotva popadá dech. Nadešel čas rozšířit si obzory a podívat se, zda existují alternativy příjemnějšího výdělku, například práce online. Možností se nabízí hned několik. Nemusíte přitom chvátat na metro ani na vlak, jedinou podmínkou bude připojení k internetu a vlastní vynalézavost.

blok s propiskou

Copywriting

Jedná se o tvorbu textů na zakázku, které by měly být originální a čtivé. Rozhodně to není psaní stylem Ctrl+C, Ctrl+V! Autor vlastními slovy popisuje dané téma, kreativitě se obvykle nekladou příliš striktní meze. Podstatné je „učesat“ články tak, aby měly hlavu a patu a čtenáře zaujaly. Pro ty, kdo dokázali napsat sloh ve škole jako lusknutím prstů je tato příležitost ideální.  Psát můžete doma, v autobuse i v parku a kolik hodin denně budete pracovat zůstává plně ve vašich rukou.
kancelář u jezera

Blogování

Každý z nás by se chtěl živit tím, co ho opravdu baví. Pokud rádi šíříme své nápady a názory a psaný projev pro nás přitom není španělskou vesnicí, pak je založení vlastního blogu ideální variantou. Psát můžete o čemkoli, třeba o globálním rozvojovém vzdělávání a environmentální výchově, jógových kurzech v Himalájích, inkluzivním vzdělávání, digitálních zrcadlovkách či o nonverbální komunikaci. Důležité je vybrat si oblast, která vás opravdu zajímá a o které víte dost na to, abyste měli co předávat dál. Pro to, aby blog vydělával, je nutné zapojit na něj reklamu, využít lze např. Sklik nebo Adsense.

YouTube

Během posledních několika let se tato forma vydělávání peněz natolik rozšířila, že z mladé generace má vlastní YouTube kanál téměř každý třetí. Není se čemu divit. Sledováním videí strávíme obvykle značnou část dne a kdo by chtěl být dál jen divákem, když příležitost rozvinout vlastní potenciál a vydělat si je na dosah ruky. Pokud chceme cílit na širší publikum, pak bude velmi dobrá znalost anglického jazyka obrovskou výhodou. Naše dílo přitom bude snadno dostupné pro lidi po celém světě a bude už na nás, jestli se po obědě rozhodneme pracovat z obývacího pokoje nebo z pláže, případně zda raději nechceme jít na odpolední procházku a inspirativní video natočit až po večeři.